Najczęstsze problemy z laptopami c.d. Toshiba, Acer
Krótki zarys informacji odnośnie Toshiba Research Europe
O firmie Toshiba słyszały miliony użytkowników domowej elektroniki na całym świecie. Jest to japoński koncern, którego historia sięga 1875 roku. Firmę tworzy ponad 740 spółek, w których pracuje około 205 tys. osób. Europejski oddział koncernu, Toshiba Research Europe, ma siedzibę w Wielkiej Brytanii i zajmuje się światową działalnością badawczo-rozwojową. Domowym użytkownikom sprzętu elektronicznego firma Toshiba kojarzy się przede wszystkim z dobrymi komputerami stacjonarnymi, laptopami, monitorami, a także telewizorami. Laptopy tej firmy były pierwszymi, z którymi mieli do czynienia polscy użytkownicy. Toshiba to również znany producent osprzętu komputerowego, takiego jak przenośne twarde dyski czy pamięci USB.
Na swojej stronie internetowej koncern Toshiba poleca nowe produkty. Oferuje również wsparcie techniczne w przypadku problemów. Można pobrać stamtąd aktualizacje systemowe, począwszy od Windows XP, aż do Windows 8. Możliwe jest również uzyskanie specyficznej usługi dla konkretnego produktu. Okres gwarancji nowego sprzętu, którego udziela producent, jest zróżnicowany. W przypadku laptopów, komputerów All-in-One, netbooków i tabletów wynosi on co najmniej rok, licząc od daty nabycia. Podobnie jest w przypadku kamer, telewizorów czy odtwarzaczy Blu-ray. Gwarancja na dyski twarde wynosi przynajmniej dwa lata. Jak w przypadku większości renomowanych firm, również serwis Toshiba Laptop Repair Center oferuje obsługę mailową oraz udostępnia online najnowsze oprogramowanie. Warto skorzystać ze zdalnej diagnostyki sprzętu przed ewentualnym przekazaniem go do naprawy. Może bowiem okazać się, że nieprawidłowe jego funkcjonowanie niekoniecznie wynika z usterki.
Oczywiście naprawami gwarancyjnymi powinny zajmować się autoryzowane serwisy. Można im również zlecić usługi pogwarancyjne, jednak w tym przypadku należy już się liczyć z kosztami. W porównaniu z mniejszymi serwisami, niefirmowanymi przez Toshibę, ich ceny mogą być wysokie. To może być znaczącym problemem dla osób, które oczekują szybkiego i niedrogiego usunięcia awarii sprzętu. W internecie bez trudu można odnaleźć ogłoszenia fachowców, którzy specjalizują się w naprawie wyrobów japońskiego producenta. Ktoś może uznać, że taka naprawa musi się wiązać z ryzykiem niewłaściwego wykonania usługi, a nawet uszkodzenia sprzętu. Niekoniecznie jednak musi tak być. Fachowiec przejmuje odpowiedzialność za poprawne wykonanie naprawy. Wielu spośród nich ma fachową wiedzę i doświadczenie, które z pewnością zasługuje na zaufanie.
Pogwarancyjny serwis laptopów Toshiba
Laptopy firmy Toshiba można spotkać niemal wszędzie ? w domach, biurach, urzędach, przedsiębiorstwach. Klienci, wybierając tę markę, kierują się sprawdzoną renomą. Japoński producent ? podobnie zresztą jak wielu innych z Kraju Kwitnącej Wiśni ? od wielu lat oferuje niezawodne laptopy, które cieszą się sporym powodzeniem zarówno wśród nabywców indywidualnych, jak i korporacyjnych.
Kupując sprzęt renomowanej firmy, oczekujemy, że będzie on niezawodny. Naszym naturalnym odruchem jest radość z nabytku, który najczęściej nie należy do najtańszych. Ponieważ jednak awarie mogą dotyczyć dosłownie każdego sprzętu ? nawet najlepszego i najdroższego ? trzeba się liczyć z koniecznością skorzystania z usług serwisu. Kolejnym z oczekiwań klienta, zresztą zupełnie uzasadnionym, jest kompleksowa obsługa ze strony producenta. Firma Toshiba rozumie takie podejście, dlatego osoba, która chce skorzystać z obsługi gwarancyjnej lub pogwarancyjnej, nie powinna mieć w tym względzie większych problemów. Obsługa serwisowa komputerów tego producenta w dużej mierze opiera się na kontakcie online. Dzięki specjalnej wyszukiwarce ? po wpisaniu numeru seryjnego, automatycznym wykryciu sprzętu lub ręcznym wybraniu ? łatwo można odszukać odpowiednią poradę. Użytkownik może również samodzielnie przeszukać bazę pomocy technicznej lub zwrócić się z prośbą o konsultację do odpowiedniego pracownika.
Jeśli upłynął okres gwarancji, nadal można korzystać z usług autoryzowanego punktu obsługi lub odszukać inny serwis laptopów Toshiba. Naprawy pogwarancyjne w autoryzowanych punktach z pewnością są bezpieczne i rzetelne, choć, niestety, mogą być dość kosztowne. Dla niektórych klientów być może nie będzie to miało większego znaczenia, jednak aspekt finansowy jest istotny dla wielu użytkowników japońskich laptopów. Obsługa autoryzowanego serwisu z pewnością pomoże nam w usunięciu skomplikowanych awarii. Niemniej warto wcześniej zapoznać się z cennikiem i przemyśleć, czy stać nas na taką inwestycję. Może się bowiem okazać, że podobna usługa jest korzystniej wyceniana w mniej znanych, choć cieszących się dobrą reputacją puntach napraw sprzętu komputerowego. Wielu fachowców prowadzących własne serwisy komputerowe potrafi sprostać największym wyzwaniom w tej branży, dysponując dobrym sprzętem, zapleczem i doświadczeniem. Biorąc pod uwagę oszczędności, które mogą być całkiem znaczące w przypadku dużych napraw, warto zapoznać się również z ofertą nieautoryzowanych serwisów. Ich usługi mogą być równie wartościowe co serwis producencki
Co możemy powiedzieć o laptopach Acer ? krótki przewodnik.
Nie ulega wątpliwości, że jest to marka, którą na polskim rynku możemy określić jako dobrze zadomowioną. O co chodzi? Tak naprawdę, gdy przyjrzeć się segmentowi tańszych laptopów, Acer wiedzie prym w wynikach sprzedaży. Ma na to wpływ wiele czynników. Pomówmy sobie o nich, a także o innych aspektach związanych z laptopami tego czeskiego producenta.
Przede wszystkim, Acer to dobre laptopy do użytku typowo domowego. Co można przez to rozumieć? Podstawowe prace na programach biurowych, obsługę multimediów i przeglądanie internetu. Ot, zwyczajny komputer do wszystkiego.
Do zakupu zachęca przede wszystkim fakt, że są to jedne z najtańszych laptopów, biorąc pod uwagę produkty najbardziej znanych na naszym rynku marek. W zasadzie, całkiem dobrego Acera zakupimy już za kwotę poniżej 2000 złotych. W porównaniu z takimi Asusami czy HP, widać, że jest to wyraźna oszczędność. Na uwagę zasługuje fakt, że sprzedaż, jak i serwis Acer są w naszym kraju bardzo dobrze zorganizowane.
Jeśli już przydarzy się nam jakaś usterka, nie ma się co martwić. Serwis gwarancyjny działa sprawnie i szybko, dzięki czemu nie musimy w ogóle się zamartwiać o to, jak przebiega cały proces i ile będziemy musieli czekać na to, by odzyskać swój sprzęt.
Acer to laptopy, które na pewno będą w stanie zadowolić sporą część użytkowników. Są one uważane za stabilne, komfortowe i to właśnie te cechy, w zestawieniu z przystępną cenową ofertą powodują, że cieszą się one coraz większym poziomem zainteresowania wielu klientów w naszym kraju.
Mówi się czasem o Acerach, że to maszyny kompletnie niewarte wydawania pieniędzy. Wiadomo, każda marka sprzętu ma swoich zwolenników, a także zatwardziałych krytyków. Świetnym przykładem może być odwieczna walka użytkowników Androida z sympatykami iOS. Najważniejsze, to nie sugerować się ogólnie przyjętymi opiniami ?na nie? i samemu sprawdzić, jak praca na laptopie Acer będzie spełniać nasze oczekiwania. Oferta dostępnych na polskim rynku modeli, z racji swojego szerokiego i zróżnicowanego charakteru, będzie w stanie trafić w gusta większości kupujących, którzy niekoniecznie stawiają na sprzęt z wyższej półki cenowej.
Nie ma się co oszukiwać, każda marka laptopów ma swoje wady i zalety. Tutaj jednak, mamy raczej do czynienia ze sprzętem, który będzie w stanie w idealnym stopniu wywiązywać się z powierzonych mu zadań.
Czy warto robić przeglądy laptopa w serwisie, w trakcie obowiązywania gwarancji?
Gdy kupujemy nowego laptopa, w sklepie komputerowym, hipermarkecie z elektroniką, na aukcji czy gdziekolwiek indziej, mamy do czynienia ze sprzętem objętym gwarancją. Zwykle, okres obowiązywania tej gwarancji, ustalany jest na poziomie 24 miesięcy, z możliwością przedłużenia do 36 lub 42, oczywiście po uiszczeniu dodatkowej opłaty.
Kiedy już cieszymy się nowym sprzętem, po prostu zaczynamy z niego korzystać, wykonując na nim różne prace, realizując zadania, itp., itd. Czy ktoś jednak zastanawiał się kiedykolwiek nad tym, aby w trakcie obowiązywania gwarancji, oddawać laptopa do przeglądu technicznego?
Taki zabieg, większości kojarzy się pewnie z samochodami, jednakże spójrzmy na całą sytuację ze zdroworozsądkowej perspektywy.
Na przykład, po pierwszym roku obowiązywania gwarancji, możemy skontaktować się z producentem i poprosić o zabranie sprzętu na przegląd. Co w ramach takiego przeglądu? Na przykład, dowiemy się czy wszystkie systemów komponenty działają prawidłowo. Na dodatek, będziemy mogli się dowiedzieć, czy sprzęt działa poprawnie. Wiadomo, niektóre podzespoły po prostu mają tendencję do przeciążania się i szybszego zużywania. Warto więc mieć na uwadze, że możemy taki przegląd wykonać, by zawczasu wykryć usterki czy późniejsze, inne czynniki, mające przełożenie na obniżenie sprawności funkcjonowania całego sprzętu.
Ktoś może sobie teraz pomyśleć, że to nietypowe działanie, no ale tak szczerze mówiąc, przecież możemy o coś takiego poprosić. Przeglądy, to nie tylko czynność zarezerwowana dla samochodów. Jeśli chcemy przez długi czas cieszyć się profesjonalną formą i funkcjonowaniem naszych laptopów, warto wziąć takie działanie pod uwagę. Nie ulega wątpliwości, że sporo zależy też od naszego podejścia do sprzętu komputerowego. Jeśli użytkujemy go zgodnie z zaleceniami, nie powinniśmy wystawiać się na wysokie ryzyko, jeśli chodzi o wystąpienie nieprzewidzianych usterek oraz problemów. W zasadzie, lepiej postąpić tak, niż potem zastanawiać się, jak szybko naszym komputerem zajmie się serwis Acer – naprawakomputerowwarszawa.pl, Dell czy innej marki.
Co by nie mówić, laptopy to dzisiaj element codzienności, jako narzędzie pracy, dostarczania rozrywki i w sumie ciężko byłoby się bez nich obejść. Tym bardziej, dbanie o ich dobrą kondycję, wydaje się być jak najbardziej zasadną postawą. Po co fundować sobie niepotrzebne nerwy, skoro możemy w pełni cieszyć się ze swojego laptopa, bez jakichkolwiek zakłóceń dla naszej pracy czy po prostu, zwyczajnego użytku domowego.
Dlaczego nie powinno się oddawać laptopa na gwarancji do nieautoryzowanego serwisu?
Scenariusz jest częsty i pewnie znany wielu osobom. Laptop, po krótszym lub dłuższym czasie użytkowania, w każdym razie jeszcze w momencie, gdy warunki gwarancji są ważne, odmawia nam posłuszeństwa. Co za tym idzie, musimy jakoś się uporać z powstałą usterką, tylko jak to zrobić, by udało się jak najszybciej?
Jest spora grupa ludzi, która w takiej sytuacji odruchowo zadziała, dowie się gdzie w danym mieście możliwa jest naprawa laptopów Acer lub innej marki. W następnym ruchu, udadzą się pewnie do takiego punktu. Tak robi bardzo duży procent ludzi, co jest o tyle zastanawiające, że przy kryteriach zakupu, wielu z nich stawia na jednym z pierwszych miejsc właśnie warunki i okres trwania gwarancji…
Weźmy jednak pod uwagę, że każda nawet najmniejsza ingerencja zewnętrzna w laptopa, w okresie obowiązywania gwarancji może spowodować jej utratę. Jeśli oddajemy komputer do autoryzowanego serwisu, taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Oczywiście, jest też cała masa tak zwanych napraw niegwarancyjnych. Naprawy te, to z reguły różnego typu uszkodzenia mechaniczne, powstałe z winy użytkownika. Logicznym jest więc, że w takim przypadku, nie możemy liczyć na wsparcie naszego komputera gwarancją.
Samo posiadanie gwarancji, to z jednej strony zabezpieczenie dla nas, jako klientów, którzy zaufali danej marce. Z drugiej strony jednak, większa odpowiedzialność spoczywa na producencie, który ofiarując gwarancję, zobowiązuje się do tego, abyśmy byli w stu procentach zadowoleni i pewni tego, że dokonaliśmy dobrego wyboru. W konsekwencji, obie strony mogą mówić o satysfakcji, jednak ważne by pamiętać, że na dobro relacji między konsumentem, a firmą, wpływa szereg czynników. Jednym z nich, jest właśnie szybkość działań serwisowych, a konkretniej, czas upływający od przekazania komputera do serwisu, do otrzymania go z powrotem. Choć w większości przypadków, mamy do czynienia z ustawowym czasem na naprawę na poziomie 14 dni, niektóre firmy uwijają się znacznie szybciej, żeby tylko podtrzymać zadowolenie klienta i zwiększyć swoje szanse na to, że będzie chciał dalej korzystać z produktów marki X.
Pamiętajmy zatem, by nie szukać na siłę oszczędności czasowych i nie posiłkować się pierwszymi lepszymi punktami napraw. Pozorna oszczędność czasu, może nas kosztować naprawdę wiele, dlatego też nie powinniśmy w ogóle brać pod uwagę takiego modelu działania. Po co wystawiać się na ryzyko, zamiast uzbroić się w cierpliwość i załatwić wszystko bez obaw o choćby najmniejsze konsekwencje? Odpowiedź jest oczywista.