Serwis Laptopów. Jaki wybrać, by nie żałować
Serwisy laptopów ? jak szukać tych dobrych?
Komputery przenośne wyparły już stacjonarne, przynajmniej w kontekście sprzętów, które wykorzystujemy do celów domowych, prywatnych. Zawsze sięgając po nowego laptopa, możemy liczyć na okres gwarancyjny, przeważnie ustalony na poziomie 24 miesięcy. Co robić jednak wówczas, gdy mamy starszy sprzęt lub skończyła się nam gwarancja, a mamy do dokonania naprawdę lub upgrade? Oczywiście, powinniśmy skorzystać z usług serwisu.
Czy naprawiać za wszelką cenę w autoryzowanych punktach?
Odpowiedź brzmi nie. Generalnie, naprawa u autoryzowanego przedstawiciela jest opłacalna wówczas, gdy sprzęt jeszcze jest objęty gwarancją. Poza okresem jej obowiązywania, będziemy mieli do czynienia ze znacznie wyższymi kosztami napraw, niż ma to miejsce w ?zwykłych?, a więc nieobjętych autoryzacyjnymi elementami punktach naprawy.
Jak znaleźć dobry pogwarancyjny serwis?
Nie będzie zaskoczeniem, że najprostszą drogą by dotrzeć do serwisów nieautoryzowanych, jest dostęp do Internetu. Wpiszmy sobie na przykład frazę naprawa laptopów Asus albo podmieńmy markę, wedle swoich potrzeb. Możemy pójść krok dalej i dopisać konkretne miasto, choć Google w swoim sprycie i tak zaserwuje nam wyniki ?najbliżej domu?.
Na co możemy liczyć w takich serwisach? Właściwie, trudno odpowiedzieć w jednym zdaniu, wyszczególnijmy więc:
– doradztwo w zakresie doboru nowych podzespołów i oprogramowania
– wymiana uszkodzonych części lub zastępowanie nowszymi tych działających
– kompleksowa diagnostyka stanu naszego sprzętu
– czynności związane z czyszczeniem wnętrza laptopa, a także poszczególnych podzespołów.
Weźmy też pod uwagę, że dobry serwis laptopów wcale nie musi być drogi, przeciwnie. Dobry serwis to taki, który potrafi szybko i sprawnie zadziałać, nawet bez konieczności dokonywania ingerencji w skład sprzętowy konkretnego modelu. Czasem wystarczy dokonanie czynności z poziomu systemu operacyjnego, aby nasz ?lapek? mógł służyć nam sprawnie, bezproblemowo i bezawaryjnie jeszcze długi czas.
W gruncie rzeczy, znalezienie takiego dobrego punktu serwisowego nie będzie niczym trudnym. Nie zajmie nam to wcale wiele czasu. Wszak możemy popytać znajomych, wykorzystać też do tego celu różne fora tematyczne, z których pomocą będziemy w stanie zorientować się, jaki serwis w naszej najbliższej okolicy zasługuje na zaufanie i powierzenie im naszego osobistego komputera. Potem, pozostanie już tylko wycena oraz oczekiwania na eliminację usterek lub upgrade naszego sprzętu. Zwykle, i tak cały proces trwa znacznie krócej, niż w autoryzowanych punktach napraw.
Pogwarancyjna naprawa laptopa ? autoryzowany serwis czy niezależny punkt napraw?
Zdania na temat naprawy laptopa po gwarancji, są podzielone na dwa zasadnicze stanowiska. Pierwsza grupa użytkowników, z przywiązania do marki, konsekwentnie wspiera serwisy autoryzowane, nawet najdrobniejszych napraw pogwarancyjnych, dokonując właśnie w takich miejscach. Ci drudzy, w opozycji ? wolą korzystanie z normalnych punktów napraw. Normalnych, znaczy w tym wypadku ? nieobjętych statusem autoryzowanych serwisów. Jak to jest, czy rzeczywiście trzeba za wszelką cenę trzymać się serwisów rekomendowanych przez producenta. Ustalmy raz na zawsze…
Oczywiście, że nie! Weźmy to na zdrowy rozum. Naprawy, niezależnie od tego czy są gwarancyjne czy też nie, przebiegają tak samo. W obu przypadkach procedury demontażu laptopa, wymiany podzespołów i powtórnego złożenia komputera wyglądają niemal identycznie.
Wiadomo, że w ramach gwarancyjnej naprawy, nie zawsze musimy płacić. No chyba, że uszkodzenie jest ewidentnie naszą winą, tak jak wyrwany port USB, wyłamane uchwyty napędu DVD czy też zalanie laptopa zimną lub gorącą cieczą.
Oddawanie laptopa do pogwarancyjnej naprawy w serwisie rekomendowanym przez producenta, to automatyczna zgoda na większe obciążenie własnego budżetu. Dokładnie tak, serwisy autoryzowane bardzo chętnie wykrywają nawet takie usterki, których nie byliśmy świadomi i proponują naprawę. Często za naprawdę przesadnie wysokie stawki. W konsekwencji, jeśli ktoś jest bezgranicznie przywiązany do marki i nie ufa innym serwisom, na własne życzenie wyrzuca swoje pieniądze w błoto. Nie bójmy się tak tego nazwać. Po prostu, tak wyglądają fakty.
A przecież ?nieautoryzowane? punkty serwisowe, to wielozadaniowe jednostki. W wielu przypadkach, to serwis laptopów Dell-laptoprepaircenter.pl, Sony, HP, Lenovo, Acer i innych ,w ramach jednej firmy. Zamiast uciekać od takich fachowców, wystarczy sprawdzić parę rzeczy, żeby uspokoić sumienie i się zdecydować. Warto więc zbadać: ile lat działa na rynku dana firma, jaki zakres obejmuje czy w czym się specjalizuje. Ci uczciwi serwisanci, z reguły jeśli nie wykonują napraw w zakresie danej marki, po prostu o tym powiedzą. Nie będą metodą prób i błędów starali się za wszelką cenę udowodnić, że są w stanie zająć się wszystkim. Jest nawet w naszym języku takie powiedzenie – ?Jeśli co jest do wszystkiego, to jest do niczego?. Warto sobie to dobrze przemyśleć i na tej podstawie, podjąć najlepszy wybór, zarówno dla swojego komputera, jak też i dla wydolności własnej finansowej kondycji. Obie kwestie, są tu bardzo istotne i nie wolno ich lekceważyć.
Ekspresowy poradnik, jak znaleźć dobrą firmę serwisującą laptopy.
Przyjmijmy taki scenariusz ? masz do oddania ważny projekt, musisz przekopiować ważne pliki ? możesz też podstawić sobie inną czynność, którą wykonasz z użyciem swojego laptopa. Nagle jednak, okazuje się, że skądinąd leciwy sprzęt, po prostu odmawia posłuszeństwa. Trzeba działać ? szybko zdiagnozować, a następnie wyeliminować przyczynę problemu.
To zrozumiałe, że jeśli nie masz wcześniejszych doświadczeń z serwisowaniem laptopów, musisz sobie jakoś poradzić. W związku z tym, że komputer nie działa, do internetu raczej nie zajrzysz. No chyba, że masz inne urządzenie z dostępem do sieci. W każdym razie, trzeba działać szybko, więc serwis, na który postawisz także powinien być szybki. Najsensowniej, będzie wpisać sobie w pasku naprawa laptopów Dell lub podstawić inną, adekwatną do zapotrzebowania markę.
Następnym krokiem, będzie sprawdzenie opinii na temat firm, które będziemy w stanie odszukać na podstawie takiego internetowego researchu.
Dobra firma, to taka, która po pierwsze ? jest w stanie dokonać szybkiej diagnozy. Po drugie, musi mieć jasno sprecyzowany plan postępowania w momencie, gdy diagnoza się potwierdzi. Następny punkt, o którym nie wolno zapominać, to jasno określony cennik. Nie ma co ufać firmom, które podają cenę za naprawę w formie widełek, od kwoty X do kwoty Y. Takie firmy, z reguły wszystko robią tak, by finalna kwota, była właśnie na poziomie Y, a nawet większym.
Niezależnie od tego, jaki zakres napraw proponuje dana firma, zawsze warto dopytać o wszystko na drodze bezpośredniego spotkania. Wówczas będziemy w stanie podejść do całej sprawy z większa pewnością i uniknąć niepotrzebnego ryzyka.
Weźmy też pod uwagę, by nie sugerować się tylko treścią reklamowych haseł. Jeśli ktoś reklamuje się jako najtańszy fachowiec, sprawdźmy to. Jeśli ktoś tytułuje się najlepszym ? również zweryfikujmy, na jakiej podstawie. W sieci można napisać wszystko, kreacja wizerunku firmy jest przecież taka prosta. Ważne jest to, by w praktyce tekstowa zawartość strony, znajdowała pokrycie w rzeczywistości.
Im bardziej wnikliwie sprawdzimy konkretną firmę, tym większe prawdopodobieństwo, że po pierwsze, będziemy zadowoleni z przebiegu i rezultatu naprawy, po drugie zaś ? będziemy już mieli sprawdzoną furtkę na wypadek, gdyby problemy z komputerem przydarzyły się nam kiedykolwiek w późniejszym okresie.
W końcu nigdy nie wiadomo, kiedy przydarzy się nam niespodziewany problem z komputerem, a szybka reakcja na takie trudności, to zawsze klucz do osiągnięcia pełnego zadowolenia, bez strachu o utratę ważnych danych czy bezpowrotne uszkodzenie naszego sprzętu.